2024. aasta Tartu Ülikooli Kliinikumi Lastefondi stipendiumid on jagatud!
2024. aasta Tartu Ülikooli Kliinikumi Lastefondi logopeedia stipendium
Logopeedia stipendiumile saavad kandideerida Tartu Ülikooli logopeedia eriala magistriõppe teise aasta üliõpilased, kes plaanivad pärast lõpetamist töötada laste ja noorte logopeedina.
Stipendiumi pälvisid Eliisa Kruberg ja Elerin Põder.
Eliisa Kruberg:
„Valisin logopeedia eriala, tuginedes oma kakskeelsele taustale ja huvile kõne vastu, mis tekkis tänu näitlemiskogemusele. Näen vajadust toetada igas elukaare etapis inimesi, ent kõige enam paelub mind töö laste ja noortega. Nende juures hindan siirust ja ehtsust, lisaks võimaldab see olla piiramatult loov, toetudes seejuures teaduspõhisusele. Stipendium annab mulle võimaluse osaleda erialastel koolitustel ning seekaudu süvendada ülikoolis saadud oskusi ja arendada teadmisi venekeelse kõneteraapia valdkonnas. Samuti saan luua endale isikliku hindamis- ja teraapiamaterjalide kogu, mida saan kasutada nii ülikooli praktikatel kui ka tulevases töös.“Elerin Põder:
„Suhtlemisel on oluline osa meie igapäevaelus. Logopeedia eriala juures meeldib mulle selle mitmekülgsus ja võimalus abistava elukutse esindajana toetada lapsi ja noori nende suhtlemisoskuse arendamisel. Töö laste ja noortega on põnev ning väljakutseid pakkuv. Õigel ajal vajaliku ja sobiva logopeedilise toe rakendamisel on oluline roll lapse ja noore edasisel eluteel. Tänu stipendiumile saan alustava spetsialistina end erialaselt täiendada, soetada vajalikku kirjandust, töövahendeid, õppematerjale ja -mänge, et kasutada logopeedilises teraapias mitmekülgseid, põnevaid ja kaasaegseid võimalusi ja vahendeid.“
2024. aasta Tartu Ülikooli Kliinikumi Lastefondi eripedagoogika stipendium
Eripedagoogika stipendiumile saavad kandideerida Tartu Ülikooli eripedagoogika eriala magistriõppe teise aasta üliõpilased, kelle eesmärk on töötada laste ja noortega ning toetada nende arengut.
Stipendiumi pälvisid Laura-Liis Nõmme ja Maarja Punning.
Maarja Punning:
„Minu magistrieksami teema valik kujunes üsna loomulikult. Olles lasteaias tööl, on südamelähedasemad just lapsed ja töö nendega. Valisin uuritavaks lapse – 3-aastase autistlike joontega poisi, kes alustas oma lasteaiateed sel sügisel pervasiivse arenguhäirega laste rühmas. On oluline mõista lapse arengutaset ja potentsiaali ning kujundada talle sobivad arenguvõimalused, tehes tihedat koostööd pereliikmetega. Stipendium aitab mul professionaalselt areneda: osaleda täiendkoolitustel ja konverentsidel nii Eestis kui väljaspool; süvendada teadmisi ning rakendada uusi lähenemisi oma igapäevatöös. Tahan jätkata eripedagoogina lasteaias, sest seal ei teki kunagi rutiini, iga päev on omanäoline. Selles on suur osa lastel, kes oma piiritu loovuse ja siirusega seda mõjutavad. Just lasteaias saab rõhku panna varajasele sekkumisele. Viimane on ülioluline, sest just väikelapse eas on inimese aju kõige plastilisem ja vastuvõtlikum muutustele. Eripedagoogi töö on väga vastutusrikas ja põnev.“Laura-Liis Nõmme:
„Magistritöö teema on kaasav huvitegevus ning eesmärk on huviringide juhendajate eripedagoogiline nõustamine tõhusamaks toevajadusega õpilaste kaasamiseks huvitegevuses. Töö teema kujunes välja õppeaine “Magistriseminar” raames läbi viidud uuringust juhendajate seas, kus enamik vastanutest tajusid erivajadustega laste kaasamisel takistusena puudulikke ja väheseid teadmisi erivajadustest. Tegelen ka ise aktiivselt huvitegevusega ning mõistan selle väärtust inimese elus. Laste ja noorte arengu toetamine võimalikult varakult loob paremad võimalused tulevikuks ning võimaldab realiseerida maksimaalset potentsiaali. See on suur tunnustus, kui märgatakse inimese pingutusi ja panust ning annab indu sama energiaga edasi tegutseda. Stipendium loob paremad võimalused toimetulekuks õpingute ajal ning annab võimaluse soetada erialast kirjandust ja vahendeid, mis teevad töö laste ja noortega efektiivsemaks.2024. aasta Tartu Ülikooli Kliinikumi Lastefondi füsioteraapia stipendium
Füsioteraapia stipendiumile saavad kandideerida Tartu Ülikooli füsioteraapia eriala magistriõppe teise aasta üliõpilased, kes soovivad keskenduda laste ja noorte heaolu parandamisele.
Stipendiumi pälvisid Miriam Peterson ja Johanna Maria Meister.
Miriam Peterson:
„Füsioteraapia eriala valima inspireeris mind minu enda pikaaegne kogemus füsioteraapiaga, mis tulenes minu enda terviseprobleemidest ja seega füsioteraapia vajadusest juba noorest peale. Nähes füsioterapeutide tööd mõistsin, et ka mina tahaks just selles valdkonnas töötada ning aidata seda edasi arendada. Olen väiksest peale tahtnud töötada laste valdkonnas ja see soov on püsima jäänud. Otsustasin keskenduda just laste ja noorte ravimisele, sest usun, et see periood elust on eriti oluline hea "vundamendi" kujundamisel kogu järgnevaks eluks ning lisaks olen alati lastega hästi läbi saanud. Tunnen, et ka mul on neilt palju õppida! Nendega töötamine pakub nii väljakutseid kui ka palju rõõmu! See stipendium annab mulle võimaluse viia kiiremini täide mitmed mu tulevikku lükatud soovid võtta erinevaid kursuseid ja läbida koolitusi laste füsioteraapia valdkonnas. See omakorda suurendab minu pädevust laste valdkonnas töötades ja annab seega loodetavasti kiiremini paremaid tulemusi.“Johanna Maria Meister:
„Füsioteraapia on õpetanud nägema iga inimest kui ainulaadset tervikut. Laste ja noorte juures paelub mind kõige enam nende siirus, ausus ja otsekohesus. Tänu stipendiumile on mul võimalus läbida pikalt mõttes olnud täiendkoolitus ning keskenduda uurimistöö kirjutamisele, mis käsitleb noorte kehalist aktiivsust, üldist enesehinnangut ning vaimset heaolu.“Tartu Ülikooli Kliinikumi Lastefond on üks Eesti suurimaid heategevusorganisatsioone, mille eesmärk on aidata abivajavaid lapsi ning toetada laste ja noorte arengut. Lisaks otsesele abistamisele on fond pühendunud ka tulevaste spetsialistide toetamisele, et tagada professionaalne ja hooliv järelkasv lastega töötavates valdkondades. Lastefondi stipendiumid annavad noortele võimaluse täiendada oma teadmisi, soetada vajalikke töövahendeid ja osaleda koolitustel, aidates seeläbi luua paremaid tulevikuväljavaateid nii abivajavatele lastele kui ka nende peredele.